Tolkmicko w obiektywie

Ogłoszenia

Informuję, że od dnia 9 września 2019 r. na terenie Powiatu Elbląskiego, ruszyło 7 nowych linii komunikacyjnych na trasach:

  1. Elbląg D.A. – Stare Dolno przez Raczki Elbląskie – Tropy Elbląskie – Żurawiec – Krzewsk – Balewo – Markusy – Zwierzeńskie Pole – Kępniewo III – Brudzędy,
  2. Pasłęk D.K. –  Pasłęk D.K. przez Rzędy – Rogajny – Surowe – Grądówko – Grądki – Grużajny – Nawty – Skowrony – Godkowo – Burdajny – Bielica – Cieszyniec – Kopina – Anglity – Kajmy – Kupin,
  3. Pasłęk ul. Ogrodowa – Rychliki przez  Krosno – Nowe Kusy – Sokółka – Jelonki – Marwica,
  4. Młynary – Młynary przez Płonne – Błudowo – Włóczyska – Karszewo – Nowe Monasterzysko – Majewo – Milejewo – Majewo – Nowe Monasterzysko – Podgórze – Zaścianki II,
  5. Elbląg D.A.–  Elbląg D.A. przez Elbląg, Dąbrowa – Jagodnik skrzyż. – Piastowo – Milejewo – Majewo – Nowe Monasterzysko – Karszewo – Włóczyska – Błudowo – Płonne – Młynary – Gardyny – Kraskowo – Kurowo Braniewskie – Kraskowo – Gardyny – Młynary – Zaścianki – Zastawno – Pomorska Wieś - Stoboje –  Elbląg, Stagniewo,
  6. Elbląg, Dworzec (pętla) - Elbląg, Dworzec (pętla) przez Milejewo, Ogrodniki, Pagórki, Łęcze,
  7. Elbląg, Dworzec (pętla) – Pogrodzie  Szkoła przez Łęcze – Kadyny – Kikoły – Janówek – Tolkmicko – Chojnowo.

W załączeniu przesyłam rozkłady jazdy obowiązujące od dnia 9.09.2019 r. do dnia 31.12.2019 r.

 

Z poważaniem

Emilia Bielaszewska

Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu

tel. 55 239-49-20

tel. 531 250 900

 

 

Odsłony: 171 Utworzono: 13 wrzesień 2019

Odsłony: 147 Utworzono: 09 wrzesień 2019

Odsłony: 190 Utworzono: 09 sierpień 2019
Dane wnioskodawcy/współwnioskodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29)
 
 
Preambuła Wniosku: 
Jak wynika z uprzednio przeprowadzanych wnioskowań do Gmin oraz z analizy budżetów Gmin/Miast - redukcja kosztów związanych z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych - przebiega w gminach - bardzo wolno. 
Obecnie zamierzamy zapytać o stan faktyczny dotyczący 2019 r. 
Uzyskane przez nas odnośne dane dotyczące 2018 r. są w przypadku części Gmin - już na pierwszy rzut oka - wymagające optymalizacji.
Tym razem pytamy o 2019 r.   
 
Tymczasem - dla porównania - w przypadku Osób fizycznych i Firm - ponoszone rzeczone koszty - zmniejszyły się w ostatnich 10 latach bardzo znacznie - częstokroć kilkukrotnie np. z 1500 pln na 100 pln. 
Oczywiście - Wnioskodawca jest świadomy, że nie można miarodajnie - porównywać ad hoc - optymalizację kosztów ponoszonych przez Osoby Fizyczne czy firmy  do dokonanej redukcji kosztów - ponoszonych przez Instytucje Publiczne. 
Jednakże warto zrealizować rekonesans - w tym obszarze i dokonać stosownej analizy - wykazując troskę o wydatkowanie środków publicznych pochodzących z pieniędzy Podatników. 
(Materiał TVP info z 2018 r.) 
W rzeczonym artykule czytamy m.in: “(…) 50 tysięcy złotych w tydzień. Okazuje się, że tak pokaźną sumę można wydać na... rozmowy telefoniczne. Tym rekordem może pochwalić się warszawska prezydent (…)”
Jak wynika z materiału w czerwcu kilka lat wcześniej - było to jedynie (…) 22 tys. pln - sic ! 
 
Powyższe informacje utwierdzają nas w tym, że sanacja i optymalizacja pieniędzy podatników w tym obszarze wydaje się niezbędna.  
 
Zdaniem Wnioskodawcy: 
Dzięki działaniom sfer Rządowych (w skali makro) w ostatnim czasie sytuacja ulega  poprawie, jednakże bez szybkiej sanacji tego obszaru  (w skali mikro) również w Gminach - proces ten  będzie w dalszym ciągu przebiegał zbyt wolno   - bez namacalnych sukcesów w postaci znaczącej poprawy w wydatkowaniu środków publicznych w tym obszarze.  
 
W związku z powyższym: 
 
I Wniosek: 
 
§1.1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie inter alia:  art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f,  art. 6 ust. 1 pkt 5  Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10)   - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie - jakie łączne koszty poniosła Gmina (Adresat Wniosku - bez nadzorowanych Jednostek Organizacyjnych) w okresie 5 pierwszych miesięcy 2019 r. (styczeń-maj 2019 r.) w związku z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych? 
W niniejszym pytaniu wnioskodawca ma na myśli - koszty en bloc - użytkowania służbowych telefonów komórkowych wykorzystywanych do wykonywania zadań publicznych.  
§1.2) Dodatkowo, w kontekście pytania z §1.1 -  w trybie wyżej powołanych przepisów - wnosimy o :
- ilości służbowych numerów telefonów komórkowych - jakie na dzień złożenia niniejszego są w posiadaniu Urzędu 
- wyszczególnienie nazw Operatorów z jakimi Urząd ma sygnowane umowy
-  ilości sygnowanych umów z danym operatorem 
-  data/czas wygaśnięcia umowy 
Stan na dzień złożenia niniejszego wniosku. 
 
Fakultatywnie i dla ułatwienia Urząd może odpowiedzieć  na wszystkie pytania zawarte w niniejszym wniosku - en bloc - za pomocą załączonego - poniżej przez wnioskodawcę - pliku programu Word.
W rzeczonym pliku Wnioskodawca dla większej przejrzystości  umieścił jedynie pytania oraz tabele zawierające kolumny i rekordy związane z zadawanymi pytaniami - ułatwiając w ten sposób udzielenie informacji publicznej w przedmiocie wyżej sygnalizowanych zagadnień. 
Wzmiankowaną tabelę dotyczącą powyższych zagadnień - oznaczono - jako SEKCJA nr 1
Będziemy wdzięczni za odpowiedź w tej właśnie formie - ułatwi nam to publikację wyników  na naszym portalu www.gmina.pl oraz ewentualne wszczynanie procedur sanacyjnych.  
 
 
Nadmieniamy, iż powyższe pytania o informację publiczną -  wydają się szczególnie istotne z punktu widzenia interesu publicznego pro publico bono - nawiązując do art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10) - gdyż ten obszar wydatkowania pieniędzy podatników - wydaje się (jak wynika z uprzednio uzyskanych przez nas odpowiedzi) - szczególnie wymagać - wdrożenia procedur optymalizacji finansowej - tak aby w interesie publicznym wykorzystać dużą konkurencję panującą wśród operatorów telefonii komórkowej. 
 
Przedmiotowy obszar wydaje się również szczególnie istotny z punktu widzenia spraw bezpieczeństwa i wspierania producentów nie stanowiących zagrożenia dla bezpieczeństwa - media i struktury rządowe wielu Państw w ostatnim czasie szeroko informują o tej problematyce ad exemplum: 
W naszym Kraju - problem ten również został już zauważony:
 
 
§2) W trybie wyżej wymienionych przepisów - wnosimy o kwantyfikację wysokości odnośnych abonamentów w ramach pierwszych pięciu miesięcy 2019 r. - dla ułatwienia załączamy tabelę - gdzie w sekcji II - znajdują się odnośne rubryki do wypełnienia. 
 
II - Petycja Odrębna - procedowana w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10) - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji dołączamy ją do niniejszego wniosku. Nie jest to łączenie trybów - zatem prosimy kwalifikować niniejsze pisma jako dwa środki prawne - wniosek oznaczoną - I i odrębną petycję oznaczoną II  - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.  
Dla odseparowania od wniosku - petycjodawca - postulaty związane z petycją - numeruje nowymi oznaczeniami §1P, §2P, etc 
 
Preambuła petycji: 
 
W kontekście alarmujących informacji dotyczących kosztów ponoszonych przez Urzędy w tym obszarze -  w niektórych gminach: Materiał dziennikarski pt. "50 tys. zł rachunku za służbowy telefon. Tyle w tydzień wydzwoniła Hanna Gronkiewicz-Waltz” vide -  http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz  
 
 
§1P) Wnosimy - w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 t.j. z dnia 2018.05.10)   -   o opublikowanie  w Podmiotowej Stronie Biuletynu Informacji Publicznej - użytkowanych w Urzędzie  wybranych numerów służbowych telefonów komórkowych,  których użytkowanie może usprawnić komunikację z Urzędem. 
Oczywiście petycja nie dotyczy publikacji w BIP -  numerów telefonów, których udostępnienie mogłoby spowodować - nadmierne absorbowanie czasu Decydentów lub numerów, które z innych powodów nie powinny zostać udostępnione. 
Zdaniem - wnioskodawcy - pozostała część numerów telefonów komórkowych powinna być opublikowana w BIP - co może przyczynić się do usprawnienia komunikacji z Urzędem. 
Jak wynika z analizy dokonanej przez Petycjodawcę - publikowanie wybranych numerów telefonów komórkowych w BIP gmin/miast jest obecnie rzadką praktyką, a komunikacja typu ‘z telefon komórkowy - Interesant’ / ‘do telefon komórkowy - Urząd' - może przyczynić się do znacznych oszczędności kosztów połączeń - po stronie Interesantów. 
 
Oczywistą sprawą jest, że to Urząd powinien podjąć arbitralną decyzję, które z numerów telefonów komórkowych nadają się do publikacji w BIP - Petycjodawca wnosi jedynie o dokonanie analizy w tym obszarze.  
 
Zdaniem wnoszącego podmiotu, niniejsza petycja dotyczy z pewnością zakresu wymienionego w art. 2 ust. 3 Ustawy o petycjach, odnosząc się podjęcia działania usprawniającego komunikację z Urzędem, co w oczywisty sposób mieści się w zakresie zadań i kompetencji adresata. 
 
§2P) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach   - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych podmiotu wnoszącego petycję. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie. 
 
Optymalizację i wdrożenie procedury sanacyjnej - Petycjodawca - rozumie w tym przypadku - jako - ad exemplum - usprawnienie komunikacji w Urzędem. 
 
Pozwalamy sobie powtórzyć, że w opinii Wnioskodawców,  
Wydziały/Referaty i Urzędnicy (Stanowiska Jednoosobowe) - posiadający w zakresie swoich kompetencji sprawy związane - sensu largo - z ulepszeniem organizacji i usprawnieniem pracy Jednostki,  a także lepszym zaspokojeniem potrzeb ludności ludności i redukcją wydatków publicznych  - powinny angażować się w tego typu procedury sanacyjne.
 
 
Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania  stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej  – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna późniejsza  próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie istotna z punktu widzenia Interesu Społecznego. Nasze stanowisko i “Konstruktywny Niepokój Podatnika" w tej mierze koresponduje z oceną stanu faktycznego podnoszoną przez Media :  vide - http://www.tvp.info/35584545/50-tys-zl-rachunku-za-sluzbowy-telefon-tyle-w-tydzien-wydzwonila-hanna-gronkiewiczwaltz
 
Osnowa Petycji/Wniosku:
Wnioskodawca pozwala sobie zwrócić uwagę Decydentów, że jest świadom, iż zamieszczony  wyżej materiał prasowy - jest może ekstremalny  i dotyczy największej w Kraju Jednostki Samorządu Terytorialnego.
Jednakże - z udzielnych odpowiedzi - na zadawane przez Wnioskodawcę pytania w trybie Ustawy o dostępie do informacji publicznej  w poprzednich latach - wynika, że w mniejszych gminach - rzeczone koszty są proporcjonalnie - również bardzo wysokie.
 
Przewidujemy opublikowanie efektów Akcji na naszym portalu www.gmina.pl 
 
 
§3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku i petycji w trybie - odnośnych przepisów prawa -  na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
§4) Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytań złożonych na mocy art. 61 Konstytucji RP w związku z art.  241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   - stosownie do art. 13 ww. ustawy 
§5) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)
 
Wnioskodawca:
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o. o.
Prezes Zarządu: Adam Szulc
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
nr KRS: 0000059459
Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln 
 
Odsłony: 246 Utworzono: 01 sierpień 2019

Już w ten weekend zapraszamy wszystkich na Dni Jakubowe.

W sobotę (20.07) i niedziele (21.07)  zapraszamy na Plac Wolności przed Ratuszem.

Podczas obchodów Dni Tolkmicka przewidziane są różne ciekawe atrakcje (plakat poniżej)

 

 

Odsłony: 461 Utworzono: 19 lipiec 2019

Uwaga, uwaga Święto Wiatru się zbliża- miłośników wiatru i latawców zapraszamy w niedzielę, 14 lipca do Łęcza.

 

Łęcze-Wioska Wiatru i Podcieni należy do Partnerstwa Miejscowości Tematycznych Miejsca z Duszą. Swój temat przewodni zawdzięcza m.in. wiejącym tu silnym wiatrom oraz zabytkowemu wiatrakowi. Te właśnie elementy mieszkańcy postanowili wykorzystać organizując festiwal Święto Wiatru.

 

Jest to już drugi taki festiwal, mamy nadzieję, że wejdzie na stałe do harmonogramu lokalnych wydarzeń. Jako miejscowość i mieszkańcy mamy ogromny potencjał i chcemy go dobrze wykorzystać. Święto Wiatru to też jeden z elementów promocji naszej wsi- mówi Aleksandra Olszewska z Polskiej Izby Dziedzictwa Kulturowego z Łęcza (organizator wydarzenia)

Zapraszamy wszystkich, małych, dużych, z większymi, czy mniejszymi zdolnościami plastycznymi i modelarskimi. Latawce to wspaniała zabawa.

Będzie je można stworzyć na miejscu, w ramach warsztatów, pod opieką specjalistów z Fundacji Strefa Mocy. Ponadto każda osoba, rodzina, czy cała klasa może przygotować latawce wcześniej, a podczas Święta Wiatru zaprezentować je na pięknym, nadzalewowym niebie i wziąć udział w konkursie.

Kto ma w domu latawiec- koniecznie niech zabierze go ze sobą.

Mieszkańcy Łęcza będą też mogli wykonać drewniane wiatraki- symbole Łęcza, którymi można ozdobić płoty, domy, ogródki.

Będą też warsztaty tworzenia małych wiatraczków- jak za dawnych czasów.

Zwieńczeniem Święta Wiatru będzie profesjonalny pokaz dużych latawców w kształcie zwierząt, ruchomych rotorów i turbin, wielobarwnych motyli, czy, przy sprzyjających warunkach, kilkunastometrowej ośmiornicy.

Zapraszamy wszystkich do Łęcza , na szkolne boisko 14 lipca w niedzielę, od godziny 14- będzie wietrznie, kolorowo, latawcowo.

 
 

 

Zadanie pn. „Organizacja Święta Wiatru w Łęczu- Wiosce Wiatru i Podcieni” sfinansowano ze środków Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego

Odsłony: 493 Utworzono: 08 lipiec 2019

W związku z falą upałów PGW Wody Polskie informuje, że w Regionie Wodnym Dolnej Wisły nie zaobserwowano obniżenia poziomu wody zagrażającego żegludze i poborowi wody dla energetyki (stan na godz. 16.00, 26 czerwca 2019 r.).

PGW Wody Polskie przypomina o podstawowych zasadach bezpiecznego odpoczynku nad wodą.

Planując wypoczynek nad wodą należy pamiętać, że najbezpieczniej wybierać plaże i kąpieliska strzeżone. Jednak nawet wypoczynek pod okiem ratownika nie zwalnia nas od zachowania zdrowego rozsądku i od zapewnienia należytej opieki naszym dzieciom i podopiecznym. Podczas zabawy mogą oddalić się i zagubić w tłumie.

Decydując się na kąpiel, trzeba pamiętać o tym, by była ona bezpieczna. Należy stosować się do zasad:

  • pływać tylko w miejscach do tego wyznaczonych,
  • stosować się do poleceń ratownika (m.in. zwracać uwagę na kolory flagi na kąpielisku – biała – kąpiel dozwolona, czerwona – zakaz kąpieli),
  • nie wbiegać do wody rozgrzanym, aby nie doznać wstrząsu termicznego,
  • nie skakać do wody w nieznanych miejscach, zwłaszcza „na główkę,
  • nie wypływać na materacu daleko od brzegu,
  • NIGDY nie pływać po wypiciu alkoholu, nie pływać bezpośrednio po posiłku – zimna woda może doprowadzić do skurczów żołądka,
  • nie wypływać poza wyznaczony teren kąpieliska.

Pływając łódką, żaglówką, kajakiem czy rowerem wodnym pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować kapoka. W przypadku wywrotki lub nieoczekiwanego wpadnięcia do wody może on uratować nam życie. Żeglarze powinni na bieżąco śledzić prognozy pogody, aby w miarę możliwości unikać zagrożenia związanego z nagłą zmianą aury.

Wypoczynek nad wodą to również  narażanie się na działanie promieni słonecznych. Przed słońcem trzeba się zabezpieczyć korzystając z preparatów z filtrami UV. Należy także zabezpieczyć oczy zakładając okulary z filtrem UV oraz głowę zakładając chustkę lub kapelusz. Osoby starsze i dzieci nie powinny przebywać na słońcu w godzinach od 11 – 16.

UWAGA!

Najczęstszymi przyczynami utonięć są:

  1. Brak umiejętności pływania
  2. Brawura, przecenianie swoich sił i umiejętności pływackich
  3. Pływanie w stanie nietrzeźwym. Alkohol powoduje zaburzenia zmysłu, równowagi i orientacji
  4. Niedocenianie niebezpieczeństwa w wodzie
  5. Pływanie w miejscach zabronionych
  6. Skoki "na główkę" do wody w nieznanym miejscu
  7. Pływanie obok statków, barek i łodzi motorowych, w pobliżu śluz i zapór wodnych
  8. Siadanie na rufie kajaku lub na burcie łodzi
  9. Nieumiejętność postępowania w przypadku wywrócenia się kajaku lub łodzi
  10. Lekkomyślna zabawa polegająca na wrzucaniu innych do wody oraz zanurzaniu osób pływających
  11. Pływanie w miejscach zarośniętych wodorostami.
  12. Pozostawianie dzieci bez opieki.

Jednocześnie informujemy, że w Regionie Wodnym Dolnej Wisły nie zaobserwowano obniżenia poziomu wody zagrażającego żegludze i poborowi wody dla energetyki.(stan na godz. 16.00, 26 czerwca 2019 r.).

 

Bogusław Pinkiewicz
Zespół Komunikacji Społecznej i Edukacji Wodnej

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku
ul.ks.Franciszka Rogaczewskiego 9/19, 80-804 Gdańsk
tel. kom. +48 506 296 405
tel. +48 58 326 18 81
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Odsłony: 286 Utworzono: 04 lipiec 2019

Szanowni Państwo,

informuję, że w związku z organizacją Garmin Iron Triathlon Elbląg, w niedzielę (28.07 br.) w godzinach 08:30-16:00 wystąpią utrudnienia w ruchu drogowym. Zamknięte dla ruchu kołowego będzie Stare Miasto. Z ruchu wyłączone będą również ulice – Studzienna, Stawidłowa, Radomska, Trasa Unii Europejskiej, Ofiar Sprawy Elbląskiej, Bożego Ciała, Niska, Browarna, Mazurska (zachodnia nitka biegnąca od strony Browaru) oraz droga wojewódzka 503 aż do Kamionka Wielkiego. Mieszkańcy tych ulic, a także ulic do nich przyległych (Dolna, Pływacka, Elektryczna) oraz Rubna i Jagodna w godzinach trwania imprezy nie będą mieli możliwości wyjazdu na drogę wojewódzką 503.

Podróżujący od strony Gdańska, będą kierowani objazdem przez ul. Nowodworską. Dla kierowców planujących poruszanie się w kierunku Suchacza, Kadyn oraz Tolkmicka przygotowany zostanie objazd przez Łęcze. Mieszkańcy Nowakowa, Batorowa oraz Cieplic proszeni są o poruszanie się w kierunku Elbląga drogą przez Kępe Rybacką, Bielnik Drugi oraz Kazimierzowo.

Przepraszamy za utrudnienia

Odsłony: 255 Utworzono: 04 lipiec 2019

Usługi Publiczne

Tolkmicko Port On-line

Kontakt i Informacje na stronę:

tel: 55 231 61 21 (w.46).
tel: 55 230 46 82
tel: 55 612 91 71
tel: 55 612 91 72
tel: 55 612 91 73
PLUS: 661 777 125
fax: 55 231 61 27